BMW’nin merakla beklenen elektrikli otomobili iX3, menzil beklentilerini alt üst eden bir başarıya imza attı. Trafiğe açık yollarda yapılan özel bir sürüşte, elektrikli SUV modeli tek şarjla 1.000 kilometrenin üzerine çıkmayı başardı. Birkaç ay önce tanıtılan ve WLTP standartlarına göre menzili 800 kilometre olarak belirlenen ikinci nesil iX3, bu zorlu testle resmi menzilinin çok ötesine geçtiğini kanıtladı.
BMW iX3’den yeni rekor
BMW, yeni nesil elektrikli araç platformu Neue Klasse üzerinde yükselen bu yeni modelin sınırlarını bizzat görmek için özel bir ekip oluşturdu. Bu ekip, iX3’ü Macaristan’daki üretim yeri olan Debrecen fabrikasından teslim aldı ve BMW’nin Almanya’daki genel merkezi Münih’e doğru yolculuğa çıktı.

Ekip, toplamda 1.007 kilometrelik bu güzergahı aracı şarj etmeden tamamladı. Yolculuk sona erdiğinde aracın bataryasında yüzde 2 şarj kalmıştı. Bu durum, teorik olarak yaklaşık 20 kilometre daha yol kat edebilecekleri anlamına geliyor.
Bu olağanüstü menzil başarısının ardında ekibin uyguladığı kesin stratejiler yatıyor. Yolculuk boyunca yüksek hızlı otoyollardan kesinlikle kaçınıldı; bunun yerine, aracın rejeneratif fren sisteminin en etkili şekilde çalışacağı düşük hızlı yollar tercih edildi.
Enerji verimliliğini maksimize etmek için kritik bir adım olarak, testte kullanılan iX3’te opsiyonel olarak sunulan 21 veya 22 inç jantlar yerine daha küçük olan 20 inçlik jantlar kullanıldı. Ayrıca enerji tüketimini daha da aşağı çekmek amacıyla klima, ısıtma sistemi ve radyo gibi araç donanımları yolculuk boyunca kapalı tutuldu.
BMW, bu etkileyici sürüşü şimdilik duyurulan tek versiyon olan iX3 50 xDrive modeliyle gerçekleştirdi. Bu güçlü versiyon, çift elektrik motoruyla toplamda 463 beygir güç üretiyor ve 0’dan 100 km/s hıza hızlanmasını sadece 4,7 saniyede tamamlıyor.
Bu yüksek performanslı SUV, aynı zamanda 108,7 kWh kapasiteli oldukça büyük bir batarya paketine sahip. Başarı, bu büyük bataryanın, verimli sürüş teknikleriyle birleştiğinde olağanüstü menzil potansiyeli sunduğunu gösteriyor.
